יום שלישי, 26 ביולי 2011

עצור - חושבים! מה זה בלוג בשבילי?

שניים וחצי סמסטרים עברו מאז המפגש הראשון במכללה.
באותו המפגש, עלו חששות מפי חלק מהסטודנטים:  
מה זה מצגת? עץ נושאים? פודקאסט? מקוון או מתוקשב? הוראה מיטבית או חדשנית? WEB 2 או 3? אתר? בלוג?
 
בסמסטר השני כבר "נזרקנו" למים עם כתיבת הבלוג.

החלטתי לעשות עצירה ולשאול את עצמי: מהו בעצם בלוג עבורי, מעבר לכתיבת הרשומות והפצתן? מה אני לומדת מזה?
הגעתי למסקנה, כי העלאת הרעיונות והמחשבות שלי לכתב, מבהירה לי אותן ומובילה אותי לתובנות חדשות (מיומנויות מסדר חשיבה גבוה כבר אמרנו?)
הלמידה שלי את מאפייני הבלוג תוך התנסות אישית ואותנטית מחברת אותי ללומדים מכיוון של הנחיה ושל למידה כאחד.
אני מוצאת את עצמי משנה את המבנה של הבלוג חדשות לבקרים.
אם הייתי מתעדת את כל הכניסות שלי לבלוג בסרטון, הייתי רואה שיקוף של הלמידה.
בכל פעם אני רואה חשיבות גדולה יותר לחלק אחר בבלוג. בפעם אחת ניתן מקום של כבוד לתכנית התקשוב, דבר הבא לידי ביטוי ברשומות אך גם בנתינת מקום ב"גאדג'טים" עם קישורים ובמיקום של התכנית ומידע עליה בראש הבלוג. לאחר זמן מה ארגז הכלים מטפס למעלה פיזית וגם בתפיסתי את חשיבותו. וכך הלאה.
ומהו בלוג בכלל???
בלוג הוא בעצם "יומן רשת". כלי המאפשר לכל משתמש לפרסם יומן אישי. על פי בחירתו הוא בלוג מאורגן בשם כללי לכל היומן, וכל רשומה/ מאמרון (פוסט- post) ניתן לפרסמה בנפרד, תחת שם וכתובת ייעודית רק לה. הפוסטים מאורגנים על פי תאריכים שבהם הועלו לרשת.
לצד הרשומות מארגן הבלוגר רשימת בלוגים אחרים שהוא מעוניין/ ממליץ, וכך נוצרות רשתות של בלוגרים סביב נושאים מגוונים. 
לרשות הקהל הרחב ישנם שירותי בלוגים חינמיים ברחבי הרשת בכל שפה ובכל תחום עניין. (מילון מושגים, המינהל למדע וטכנולוגיה)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה