יום שני, 26 בדצמבר 2011

"אין רואים את הרוח אבל היא הנוהגת בספינה" ביאליק


חיים נחמן ביאליק נולד בי' בטבת.
בשבוע הבא יצויין יום הולדתו.
אתמול בתי ואני הלכנו לביתו בתל אביב לפעילות.
ביאליק, הקדיש זמן רב מחייו לחינוך ולילדים למרות שלא היו לו משלו.
בילדותי, אהבתי מאוד את שיריו וכתביו וזכורים לי עד היום שיעורים רבים בבית הספר שדנו בו וביצירותיו.
השנה אני עובדת כמורה למדעים וטכנולוגיה, יומיים בשבוע ולראשונה איני מחנכת.
בעקבות בלוג הלמידה שלמדנו באמצעותו את הנושא האחרון, נחשפו הילדים ליישום זה.
כמה ילדים אף ביקשו ללמוד יישום זה לעומק ומינפתי זאת כדי להדביק אותם בהערכתי לפועלו של ביאליק.
פתחנו בלוג (מדעים וטכנולוגיה,..לא?) והילדים החלו לכתוב יומן מסע של ביאליק.
ההנחיה שלי נעשית בהפסקות בין השיעורים וההתלהבות והעשייה של הילדים מעוררת בי שמחה גדולה.


ודבר נוסף, 

ביאליק אמר פעם:

"אין רואים את הרוח
 אבל היא הנוהגת בספינה
ולא הסמרטוטים האלה
המתנפנפים מעל לתורן לעיני כל"     

זה המקום להודות לד"ר גילה קורץ מהמכללה ללימודים אקדמים על הרוח שנוהגת בספינת הלימודים שלי.
אותה הספינה שהתמלאה במהלך השנה בכל כך הרבה צבעים, ריחות וכלים ועם זאת, ספינה שמטבע הדברים נקלעה גם לסערות בים.

רוחה היציבה והבוטחת היא זו שמייצבת את הספינה שלי בכל פעם, בדרך לנמל הבא.

מצרפת סרטון ידידותי על האיש, פועלו וביתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה