יום שבת, 7 במאי 2011

מורה מקוון - בניית יחידה מקוונת במסגרת הדרכה


במסגרת עבודתי כמדריכת תקשוב אני עוברת יחד עם הצוותים המודרכים תהליך מעניין של התפתחות מקצועית ואישית בהוראה ולמידה מקוונת.
אחת המטרות הראשונות היא השינוי המהותי בתפיסת תפקיד המורה יחד עם שינוי עמדתו ביחס לעצמו וליכולתו.
כיום, השילוב ההולך וגובר של טכנולוגיות המידע והתקשורת בסביבת העבודה של המורה, מעמידים אותו במצב של "להיות או לחדול".
המורים המשתלמים בתכניות השונות כגון "מחשב לכל מורה" וכדומה מחויבים לבנות יחידת לימוד מקוונת כשחלקם עדיין לא רכשו מספיק ידע, כלים, שיטות ובכלל את ההבנה של התפיסה באשר למהו ומיהו מורה מקוון.
במסגרת ההדרכה חשוב לי להדגיש שלא הצד הטכנולוגי הוא במוקד אלא דווקא ההיבט הפדגוגי.
השבוע באחד המפגשים סיימנו תהליך של בניית יחידה מקוונת. הצוות שפיתח אותה גילה פאסימיות רבה בתחילת התהליך בצורך של שילוב המחשב לצרכי הוראה ולמידה, חלק מהסיבות היו חוסר שליטה של הצוות עצמו במיומנויות המחשב והתנגדות וחוסר אמון בגישה זו להוראה ולמידה.
במהלך ההדרכות התנסו ונחשפו המורים לכלים פדגוגים שונים, סביבות למידה סגורות ופתוחות, יחידות לימוד מקוונות מוכנות וכדומה.
הם ראו את התועלת בלמידה שמתגברת בשילוב פעילויות מקוונות והמוטיבציה שלהם עלתה במהלך הפיתוח של הפעילות המקוונת שלהם.
הצוות שבנה את היחידה זכה בהכרה מצד עמיתיו לחדר המורים. האפשרות לקבל מענק כספי על העבודה המאומצת במסגרת "קול קורא" הגבירה אפילו עוד יותר את המוטיבציה.
הכרת התודה מבחינתי היתה הרצון שלהם להמשיך ולפתח עוד יחידות מקוונות בתחומי דעת שונים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה