יום חמישי, 24 במרץ 2011

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור

מחר בבוקר יהיו ילדים שיקומו ולא ילכו לגן לאפות חלות ולקבל את השבת.
הילדים האלו ואחיהם הגדולים ישארו בבית מפחד הטילים.

חלק מתפקידי כמדריכת תקשוב הוא להפוך את אתרי בתי הספר למיטביים.
ישנם פרמטרים רבים להפיכתם לכאלו אבל זה לא הזמן לדון בכך.

מה שכן חשוב הוא שבכל אתר בית ספרי יהיה בדף השער של האתר הפנייה אל אתר החירום הייעודי "לומדים בבית" המצוי  באתר "אוח" של המשרד.

באמצעות האתר הבית ספרי יוכלו התלמידים:
  • להתעדכן בפעילויות הלימודיות על פי מערכת שעורים יומית/שבועית המפנה לפעילויות לימודיות סדורות לביצוע.
  • לקבל מענה אישי ו/או חברתי באמצעות כלי התקשורת שבאתר הבית ספרי.
  • חשוב שיהיו שם פעילויות לימודיות על פי ההקשר הלימודי השוטף, יש לקחת בחשבון שהפעילות מתבצעת מרחוק, ובמקרים רבים יש צורך בתיווך המורה ולכן, חשוב להקפיד על זמני התקשורת בו מורה/ מנחה נוכח ברשת.
  • האתר יכיל סביבות למידה כיתתיות ובית ספריות לאינטראקציה בין חברי בית הספר והקהילה. סביבות לימודיות על פי תחומי דעת שצריכות להיות באופן קבוע באתר בית הספר יוכלו לתת מענה רב בתקופה שכזו.
  • יש לעדכן באתר קישורים לפעילויות מקוונות ולמאגרי מידע.
  • ניתן לקיים דיון סינכרוני עם מומחה תחום בהתאם לנושא הלימודי והנחיה של המורה המקצועי.
  • בנוסף, הסביבה תכלול הפניות למאגרי מידע ברשת בהתאם לתחום הדעת.
  • חשוב שיהיה ערוץ תקשורת פתוח סינכרוני (מסרים מידיים), ומקום להשארת הודעות, כדיון מקוון/"פתקים", במרחב מוגן על ידי סיסמא לצפייה למורשים בלבד.
  • יש למנות איש צוות שיעקוב אחר ההודעות המתקבלות ויפנה אותם לפי הצורך לצוות החינוכי (מחנכת/יועצת/פסיכולוגית וכדומה)
  • כמובן אל לשכוח משחקים - מומלץ להפנות לאתרים של משחקים לימודיים, משחקי חשיבה, חידות בנושאים שונים ועוד.

שתהיה שבת שלום!!
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה