יום רביעי, 6 ביולי 2011

מלחמת העולמות - "גיקירשת"


הקרב בין ענקית החיפוש GOOGLE  לרשת החברתית FACEBOOK או כפי שניתן לכנות אותה "המדינה הוירטואלית הגדולה בעולם" (מעל 750 מליון תושבים נכון להיום) מתרחש בכל רגע נתון. הצפייה בתחרות בין שתיהן מרתקת ומלחמת הגיקירשת הזו תוכל רק להועיל למשתמשים ברשתות אלו.
על מנת להוביל את העולם הטכנולוגי ולהשאר מעודכנים הם חייבים להמציא עוד ועוד יישומים שיענו על הצרכים החדשים שעולים מהמשתמשים בשטח מצד אחד ולהדביק את הפער מול היישומים המוצלחים של המתחרה מצד שני.
לכל אחת מהרשתות יש את הייחודיות שלה למרות האלמנטים המועתקים אחת מהשנייה כגון: עיצוב (גוגל מפייסבוק), עיצוב מעגלי ליצירת חברים (פייסבוק מגוגל).
בגוגל פלוס המעקב אחרי המשתמשים מזכיר את היישום טוויטר בו אין צורך באישור המשתמש מול פייסבוק אשר דורש אישור בקשת חברות לתהליך מעקב שכזה.
פייסבוק מאפשרת הגדרות מסויימות של פרטיות מידע לעומת גוגל הנותנת לכולם לראות מה כתבנו (כמובן בהתאם להגדרות המשתמש).
המהירות בה הפלטפורמות מעדכנות את היישומים שלהם ומוסיפות יישומים חדשים על מנת להשאר מובילים הזכיר לי, בין היתר, מערכון הלקוח מתוך התכנית "העולם הערב" מלפני כ-20 שנה.
שם, מגיע בחור לקנות מחשב ועד שהמחשב מגיע מהמחסן לדלפק כבר קיים דגם חדש יותר..
מארק צוקרברג מכריז על היישום החדש אתמול (6.7.11)
מתוך העולם הערב: "ארז טל ואברי גלעד במערכון על המהירות המסחררת שבה יוצאים מחשבים חדשים, וההמצאה האחרונה בתחום...

אין תגובות:

פרסום תגובה