אני זוכרת שכשקיבלתי את המחשבון הראשון שלי למדתי להקיש 010 (= סוס).
בילדותי, אהבתי לקחת חפץ ולהסתכל עליו בצורה שונה מהיעוד המקורי שלו.
בילדותי, אהבתי לקחת חפץ ולהסתכל עליו בצורה שונה מהיעוד המקורי שלו.
על פי המודל המכניסטי בחינוך, לידע יש תכונות של חומר: שימור כמות, שימור נפח והספק.
זהו מודל דומיננטי הרווח גם בין קובעי המדיניות וגם בין המורים.
המטפורות לידע הנפוצות הן – לבנים, חול, מים...
הראש של התלמיד הוא לוח חלק Blank slate או קופסא חלולה.
המורה "שופך" או ממלא את הלוח או הקופסא ב"חומר". התלמיד "מספיק" ללמוד את החומר, כמות החומר נאמדת בדרגות מ 1-10 (ציונים!).
מושג, נושא, פרק, יחידת לימוד, קורס – כל אלו הם אנלוגיים ליחידות הנמדדות בכמות.
המודל המכניסטי הוא פשטני, לא הולם את ממצאי המדע ומתעלם מכל מה שהמדע יודע על המוח האנושי והלמידה.
השבוע נתקלתי ביישום ל IPHONE שיכול כמובן גם להפוך לסתם משחק מעורר מחשבה במטבח בחופשת סוכות.
במשחק זה, יוצרים פרצופים מצחיקים ומיוחדים בעזרת הדברים הבסיסיים שיש לנו בבית ובעזרת יישום Faces iMake .
האפליקציה כוללת 100 אייטמים, ו-20 מבני פרצופים. את התמונות שנוצרות ניתן להצמיד לאנשי קשר, לשלוח מייל ולשתף בפייסבוק.
גלית ורדי, סטודנטית לתואר שני במכללה ללימודים אקדמים פיתחה פעילות מתוקשבת מצויינת בנושא "חשיבה יצירתית או יצירה של חשיבה"
בנוסף, בחרתי לצרף קישור לקטע נחמד שניתן לקרוא גם הפוך והמסר משתנה מפסימי לאופטימי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה