יום שני, 23 בינואר 2012

אין מקום שהוא רחוק מדי - ריצ'רד באך

רבות אני מרצה על יתרונות שילוב התקשוב.
על כך ש"קירות הכיתה נשברים" והמרחקים מצטמצמים.

אתמול, הייתי אמורה להרצות על כך בשלומי שבצפון אך בשל מחלה בלתי צפויה נבצר ממני לנסוע.

וכאן בדיוק מגיע המענה הטכנולוגי.

העברתי שיעור וירטואלי סינכרוני באמצעות סקייפ (עשיתי שיתוף מסך של שולחן העבודה שלי).

למי שכבר מתמצא בתחום - אין כאן חידוש מסעיר (מעבר לקלות השימוש שמשתפרת עם הזמן והאפשרויות החדשות)
ועדיין, זה נפלא!

כשאני מעבירה השתלמויות אני מדברת על הניסוי עצמו.
עד שלא מתנסים באמת ביתרונות הטכנולוגיה - זה נשאר ברמה התאורטית בלבד.

עם זאת, ראיתי כמה חסרונות  בשיעור כזה.
בגלל קושי טכנולוגי במרכז בשלומי לא ראיתי את המשתלמים ומעבר לקריאות השמחה של הצלחתם במשימות התקשתי לחוש אותם.
העובדה שלא יכולתי פיזית לעבור ביניהם ולתמוך הפריעה לי גם.
נאלצתי להשען על עוזרת לא וירטואלית שגישרה ביננו.

ועדיין רכזות ורכזי  תקשוב דימונה הגיעו עם המון מוטיבציה וצמא ללמוד דברים חדשים.
והצליחו, לצד חסרונות הטכנולוגיה, להוציא את המקסימום מהיתרונות.

ההשתלמות נתמכה באתר שהכנתי מראש (בבלוג), ובו כל חומרי הלמידה, קישורים, רעיונות ליישומים פדגוגים שלהם, הסברים, דוגמאות שהכנתי מראש ומשימות להתנסות. 

לסיכום,
אם יש מוטיבציה ללמידה, אין מקום שהוא רחוק מדי - לא פיזית, לא פדגוגי ולא יישומי.




סקייפ



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה