יום חמישי, 23 במאי 2013

ממנ"י והלאה*[1] : הקשר בין נטיות חשיבה משחקי מחשב ותהליכי למידה


אלה פלג    צביה אלגלי 


[1] השם בעל משמעות כפולה: שימוש במשחקי מחשב ללמידה חשוב שיופץ הלאה, אך מרבית המורים עדיין לא עושים זאת, כיוון שהשיטה מהם והלאה


מבוא
מאמר זה מתאר מחקר בראשית דרכו. מטרת המחקר לזהות כיוונים אפשריים לפיתוח תהליכי למידה הנשענים על משחקי מחשב, באמצעות זיהוי נטיות חשיבה ואופי המשחק. יחודו של המחקר בניסיון למצוא מתאם בין נטיות חשיבה לאופי המשחק במשחקי מחשב. הצגת המחקר בשלב ראשוני זה, מטרתה לגייס חשיבה ורעיונות לקראת ניתוח הממצאים ופיתוח תהליכי למידה הנשענים עליהם.

להמשך קריאה

2 comments:

  1. נושא מחקרכן מרתק.
    אשמח באם תוסיפו לשתפף בפייס את המשך המחקר.
    שולמית

    השבמחק
  2. מעניין מאוד, אשמח לקרוא את המסקנות שלכם בהמשך לגבי שימוש במשחקי מחשב בהתאם ללומדים.
    בהקשר זה אפשר גם לקרוא פוסט שכתבתי על ההשוואה בין סוגי השחקים לפי ברטל וסוגי תלמידים:
    http://www.gamesstudies.co.il/wordpress/?p=2600

    השבמחק